Thursday, October 18, 2012

ubat

saya sakit.
kong..kong..kong... dari malam tadi lagi..sobsob..batuk non-stop. abes semua makanan yang aku makan kuar balik...wuwuw...tido mmg la mcm tak tido bila dah asyek terbangun je sebab batuk..huhu...kepala rasa macam panas je...berat sangat...seperti urat-urat kepala ditarik-tarik..huhu...
masalah nya aku tak suka makan ubat. ada aku beli cekelat woods tu. tapi hampeh aku xmakan...malas!
so smlm punya la teruk aku batuk, nk cari woods tah mana aku letak. aku teringat ayah aku penah bagi aku ubat paling mujarab time aku batuk teruk aritu. rasanya baru je last year kot aku sakit..ke early of this year. time tu batuk aku bakal mengganggu tidur dia sbb aku tdo dlm bilik mak ayh aku..hehe...so tiba2 ja ayh aku bg sudu. Igtkn ape ada dlm sudu tu. sebab dah gelap. hanya ada lampu tivi je..so aku igtkan ubt batuk mcm biasa la...cap ibu dan anak ke...woods ke...rupa-rupanya ubat batuk sepesel punya. Mak ai...tajam gila menusuk tekak aku. Aku tanya la ayh aku, pekebenda tu...pastu dia ckp, cuka + garam.



garam


Ohhh!! Terbaik. Sakit habaq hang...


Pastu semalam aku pun ambek la sudu, cedok sket garam n tuang cuka. Untung aku ada cuka. aritu beli time nk try bt roti. tapi tak jadi pon roti seperti yg dikehendaki. huhu..
Pagi tadi bangun aku trus minum air, tekak rasa perit sgt sbb smlm ambek ubat tu. kepala masih berat lagi, so aku pon tak pegi sekolah. Berehat je atas katil smpai pukul 11 gak la. Tak boleh nak tido pon sbb sakit kepala. So golek-golek je la..

Tgh hari dlm kul 1 lebih aku kuar jap g beli makanan kat kedai kubur tu. makan lalu je even demam. hehe... So skrg dok melayan Adam dan Hawa sambil tgk muka aku yang dah hitam legam kat cermin..sedih. T.T

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...