Friday, September 28, 2012

Syok sendiri.

" hoi! menempek gambar sndri merata2. Bajet comel la tu" 
Mesti ada org pikir aku cmtu kan. bila gambar aku berada di mana2 saja tempat yang aku stay, di rumah aku pon letak gambar aku sana sini. Dalam bilik kat kampng pon aku tempek juga kat dinding tu. If boleh nak je yg besar2 aku tempek, tapi mcm over sangat je kan. so yang besar tu aku bt je la wallpapar kt laptop. xsanggup nk bt wallpaper dinding bilik aku. *ok! Over melampau*

Sebenarnya mmg aku syok sendiri. Syok tengok gambar sendiri, bila gambar tu sentiasa tersenyum. Happy. Buat aku turut tersenyum bila teringat kenangan waktu gambr tu di ambil. Most of my pictures taken during happy time la kan. Ada ke kalau time tak happy nk ambil gmbr semua bagai. Mesti tak dak mood. Maka dengan itu, bila aku tgk gmbr sendiri, aku akan tersenyum. Hati berbunga riang bila teringat kenangan terindah dalam hidup aku. Bila sedih aku buka lembaran gambar lama yang mengukir seribu satu kenangan bersama insan tersayang dalam hidup aku. Tapi mostly bersama kawan. Sebab apa kah? sebab bila dgn family tak bwa camera. Dengan kawan jarang bersama, so bila plan nk pegi jalan je of kos la bw camera kannn...?? so berlambak2 la gambar bersama. =)

Satu lagi sebab aku suka menempek gambar aku di sana sini adalah untuk memberi keyakinan kepada diri sendiri. Untuk terus tersenyum macam dalam gambar. Biar aku sedih macam mana pun, aku akan tetap tersenyum. Biar hati lara, simpan lah dalam-dalam. Lahirkan yang indah, supaya semua orang pun tenang bila tgk kita, kita pon tenang nk hadapi hidup ini. Biar banyak masalah melanda, sebab semua orang pun sama, ada yang lebih teruk kot. So just enjoy your life.

Senyum selalu insyaAllah semua masalah akan pergi slow-slow. Tapi mesti usaha la kan. Jangan senyum ja tanpa usaha. At least bila senyum, kita tenangkan fikiran dan bleh la tenang dalam membuat keputusan untuk sesuatu, seterusnya tenang meneruskan hidup menyelesaikan masalah yang ada. =))

senyum sokmo jom.

frame atas tv.
p/s: semalam sakit kepala teramat n berubat with karoke sorang2 dlm bilik. tanak makan ubt punya pasal la kan. =P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...