Saturday, September 22, 2012

Prinsip Perakaunan

Fuh! Fuh! Hari yang sangat penat tgk prinsip akaun. Rasanya bukan hari dah..almost 2 weeks dah dok menelaah prinsip akaun bersama pelajar. Tapi minggu ni paling terasa kepenatannya terutama hari ni, sebab students nk siapkan b4 blik rumah nk type on computer. Yang letih semestinya aku, bila Imbangan Duga tak dapat seimbang, aku la yg nk kena "telek" eyh ke "tilik" eh? erkk..whatever, tapi satu per satu...semua nk kena tgk balik...mcm2 diorng buat, ada yg hilang maklumat..ada yg bayar lebih dr yg beli..ada yg jual lebih dr stok yg ada...huhu...mcm2 la budak2 ni...untungla aku mampu selesaikan untuk diorng. kalau aku suh diorng betulkan with my explanation only jawabnya taun depan pon xsiap lagi. huhu..

Tapi kan...tapi....aku rasa sangat berbangga dapat menyelesaikan masalah mereka. terasa mcm cemerlang je..haha..lagi best sebab idea untuk menerangkan dtg bertimpa2..siap bleh bt cerita lagi supaya diorng lebih paham....owh! i love accnt. macam accntant berjaya je rasa...

Tapi untung la budak2 ni buat bab document ni dlm kerja kursus, aku dulu time exam la bertungkus lumus bt jurnal, pastu post ke lejar, pastu bt imbangan duga, pastu penyata pendapatan pastu lagi kena bt kunci kira2...owh...and i succeed!!! boleh tak nk berbangga? jalan dongak langit.ahaks. tak baik riak.

So, now aku rasa satu kejayaan mengajar budak2 tu. n puas hati sgt2! ok bye. senyum sampai telinga.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...