Friday, September 14, 2012

having fun in my kitchen

esok ada Family Day for SABK MAAHAD AL TARBIAH AL ISLAMIAH. iaitu sekolah aku tercinta..hehek. Family Day bt kat Teluk Senangin. Sapa yang tak tau tu, aku nk explain pon xtaw...dekat dengan area Teluk Batik la kot. aku pon xpernah pegi lagi sbnrnya..hehe.

So kalau dah Family Day mesti semua bw family masing2 kan.. tapi aku bawa kekasihku je la. PERUT. hehe...makan je la keja aku...*OMG*

Tapi..tapi...tapi..
aku baik sket...aku terasa nk bawa sesuatu yang special sket...*ahaks*
Special ke?
ntah la..
special la kot sbb ni resepi mak aku.
tapi malang sekali, aku pgi beli barang tadi, lupa nk beli serbuk kari.
maka, aku pun bt la perencah kari sndri. untungla pernah belajar. walaupun xsama, tapi boleh la jugak rasanya. ahaks. *puji diri sendiri*

so bermula la proses aku menyediakan "karikut" resepi asal dr mak aku tapi telah diubah suai ikut suka aku. Nama tu diberi oleh kawan2 aku time kt NZ dlu sebab main diaa guna biskut n isi dia mcm inti karipap. hehe.

so aku pon buka radio era kt laptop, n having real fun memasak karikut tuk dibawa ke Family Day esok. hoyeah!

Soooooo, jom usha gmbr dulu tgk apa itu karikut...=))

biskut layered with daging n kentang.

cheese sebagai penambah perisa. =)



my all time fav! dinner for tonight

p/s: aku rasa mcm masin sket aku bt kali ni. xtaw nk bt cmana nk baiki. sobsob.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...