Thursday, June 16, 2011

P.I.L.U

Dalam aku gembira petang tadi dapat jmpa kawan2 skolah dulu, ada pilu di hati ini.
Aku terasa sangat la happy walaupun just jumpa minum-minum dan makan-makan di gerai depan library. Update dengan semua cerita yang aku ketinggalan buat aku sangat teruja.
Tapi tetap wujud rasa sayu di hati.

Malam tadi sahabat aku dari NZ called. Bercerita panjang lebar. Bergelak ketawa. Berkongsi suka duka terpisah buat sementara. Bergosip sudah semestinya. Tapi masih ada perkara buat hati aku pilu. Jiwa ku merintih pedih.

Baru tadi aku bercerita dengan si dia. Niat di hati ingin berkongsi kegembiraan aku hari ni. Ya. Aku terasa amat gembira. Bercerita. Bergelak ketawa. Bertanya itu dan ini.
Tapi ada juga berita yang menggores hati.

Aku kah yang terlalu sensitif?
Jiwa kacau ke?
Mungkin aku perlu lebih kuat. sebab aku tahu ini semua dugaan untuk aku lebih tabah mengharungi liku-liku hidup ini.

Sudah berkali-kali aku terjatuh. Sudah berkali-kali juga aku terluka.
Pastinya sudah berkali-kali aku tetap bangun kembali.
Ku sapu ubat di setiap lukaku sendiri.
Kerna kalau bukan aku yang perlu menahan segala sakitnya, siapa lagi?
Kerna kalau bukan aku yang perlu terus bangkit semula, siapa lagi?
Kerna kalau bukan aku yang terus berdiri teguh, siapa lagi?
Kerna ini hidup aku. Hidup yang perlu aku harungi.

Biar seribu kekesalan,
Biar sejuta kesalahan,
Bukan salah siapa-siapa,
Melainkan diriku sendiri.

Kerna aku sedar siapa diriku ini,
Penuh dengan ketidaksempurnaan.
Yang mengajar aku erti sebuah kehidupan.

Hanya Allah tempat aku mengadu dan bergantung harap.
Semoga aku terus diberi hidayah untuk terus berjuang di jalan-Nya.
Walau seringkali aku terpesong.
Namun masih Dia menyayangi diri ini.
Alhamdulillah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...