Thursday, June 9, 2011

Cameron Highland =)


before ni aku da cakap nk g cameron kan.
meh sni nk crita sket pasal percutian aku.
bercuti bersama family.
plus mak chaq ngn kak cik qilah.
family jugak. besar sket.
hehe.
tapi terasa xcukup lengkap sebab xseramai as before ni.
adik aku yg laki tu xdak.
n family mak chaq pon xdak semua.
huhu.
tapi xkesah.
kereta luas sket.
selesa.
boleh la mak beli pokok banyak2.
ak p nek citra.
bila half way.
kat sg perak.
mak chaq dah xlarat drive.
so aku drive keta toyota altis mak chaq smpai ke destinasi.
first destinasi semestinya
hotel!
hotel apa?
rosa passadena.


tgk dalam website cam gempak.
tapi bila sampai xde la gempak mana pon.
biasa2 ja.
sampai2 ja trus menggelabah kelaparan masing2.
buka bekal yang ada.
apa lagi. makan dengan lahapnya la.
tapi bukan aku. sebab aku kena makan slow2.
kalo makan laju2 nnt aku nk tambah nasi lagi.
no way! on diet la. sedar diri tuh syaza!
lepas smyg sume.
kami kuar g shopping.
first g ladang teh bharat.
duluuuuuuuu...
xleh turun tgk pokok teh.
tapi kali ni dah boleh.
lepas puas bergambar as usual,
start la shopping teh.
macam2 jenis teh mak aku beli.
ye la. mak aku je la yang beli.
aku tgk saja.
tumpang rasa nnt. hehe..
lepas tuh kami gerak g tempat yg kedai banyak2 tuh.
hehe.ape lagi.
shopping pokok2 la.
aku g cameron xbawa duit pon.
ade xsampai 20 hengget pon.
bukan apa
sebab aku xnk membazir bnda yg xperlu.
hehe. dan misi aku berjaya. walaupun terbazir sket. kot.
mak aku semestinya telah berjaya membeli banyak gila pokok kaktus.
fuh!
berladang kaktus la umah aku.
then aku yg xtaw nk bt apa bersama adik2 aku.
apa lagi.
dok bergambar je la.

duta nescafe =p

macam2 aksi terlarang kami buat.
konfem aku xnk publish kt sni.
hahaha
balik nya lepas tuh.
singgah pasar malam.
aku nk membeli.
tapi aku xtaw nk beli apa.
sebab duit da sket ja.
kalo tersalah beli.
rugi plak.
last2 aku beli jugak.
bantal cameron.
kui2
nk letak dlm keta aku.
haha.
kereta aku telah banyak menghabiskan duit aku.
walau baru ja guna.
haiyya.
eyh. salah topik sudah.
smbung crita cameron.
puas aku dok merayap kat pasar malam tuh.
balik tuh dlm keta suma org dh penat.
dah pikir2 xnk masak nasi for dinner.
tapi adik aku nk jugak makan nasi.
balik tuh.
aku mandi2 n mak aku masak nasi.
lepas siap mandi2, aku g bilik mak aku baring2 trus tertido.
then diorng kejut.
makan la..dah semua org ngah makan nasi.
seb baik la masak lebih.
konon2 nya semua xnk makan.
last2 semua makan nasi.
podaaa~
lepas makan kami melepak tgk tv.
sejuk woo...terasa macam kt nz sudah.
masing2 berbungkus.hehe.
tido main tarik2 selimut la malam tuh. ape lagi kan...

di taman bunga.

esok hari nya.
lepas breakfast sedap di hotel even belum sempat mandi pagi lagi.
semua berkemas2 nk balik sudah.
bukan balik direct la op kos.
singgah2 semua kedai yang boleh singgah.
sebab nk beli sayur2 segar.
yang susah nk dapat kt kedai biasa.
bukan sayur je yg dibeli.
bila mak aku dah jumpa pokok bunga yang best2.
mesti beli punya.
penuh la but citra yang dah dilipat krusi blakang tuh.
dah macam taman bunga pon ada keta aku tuh.
seb bek aku drive keta mak chaq.
so terselamat la dari daun2 pokok tuh.
hehe.
xde la berhutan pon.
saja ja hiperbola sket.
as usual.bila lalu ja sg perak mesti singgah punya.
untuk lunch dengan masak lemak tempoyak ikan patin yg best.
hehe..
masing2 makan sorang seketul.
mmg puas ati.
then drive all the way balik.
smpai alor star.
singgah jap umah mak chaq.
pastu kami yng muda mudi ni pegi tgk Xmen.
hoyeah.
best!
balik perlis smpai dlm kul 11 camtuh.
yang pasti bila smpai umah kemas2 suma.
penat tido lena.
recharge~
walaupun just a short trip.
tapi best sbb pegi melepak2 ja.
berehat melihat keindahan alam.
hehe.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...