Sunday, June 26, 2011

menanti nak masuk rumah.

sekarang aku dah xduduk umah kak nan lagi dah..
aku dok homestay tuan rumah yang aku sewa...teres dua tingkat..besar gell rumah ni.
complete plak tuh. dapur sume da periuk. so aku ngn didi bersemangat memasak.
haha. nk diet pun susah sbb masak ikut selera sendiri. sedap je rase..hua3..
first day smpai sini kitrng xmasak lagi sbb dah sesat smapi malam. balik penat tidur je la.
the next day baru masak bihun tomyam. itu pon for dinner, sbb lunch kat jusco sbb nk g beli barang sume. first belanja dah menjangkau rm80. xpe first time. byk yang perlu.
then smlm aku melepak je kat umah. baca novel. abeskan novel rahsia perindu then sambung dgn 9nyawa. haha. both ramlee awang murshid aka RAM punya buku. bagi aku rahsia perindu mmg superb la. aku suggestkan la korang baca. dah 7 kali cetakan since dia kuar.
yang 9nyawa tuh ok. cuma stress ngn satu character dalam buku tuh. itu pon last yer sampai 3 kali cetak. dia baru kuar last yer. so bru 4 kali cetakan. not bad la kan. penceritaan dia best.


well~
RAM yang tulis. mesti best n sgt banyak info. novelS yang bagaikan puteri n sequel dia aku xsempat nk buat review lagi. rumah pon masih dalam status menumpang.
hurm.
dah puas melepak smlm. lepas asar, dlm kul 6.30 ptg camtuh aku ajak didi kuar jalan2 area2 sni. nk berkenalan la kan, xpenah tahu. pusing2 sampai la kitrng kat satu mall iaitu SUTERA MALL.

waktu nmpk banner dia kt divider jalan tuh igtkan mall biasa2 ja. skali smpai, wahhhhh.....besar gak. dalam tuh ada carrefour. ape lagi. lepas solat maghrib, kitrng g soping lagi la...smlm je abes rm57.wiwiwiwi...beli udang plak ngn buah. n macam2 la semestinya kalo tgk ke harga tuh. tapi bagi aku murah byk la kan dari belanja kt jusco. hehe. bila aku buat perbandingan harga. skrg kena start balik kehidupan dekat Welly dulu. bila shopping pilih yang paling murah, kecuali something yang betul2 perlu n lebih baik yang mahal sket. mcam syampu rambut ngn pencuci muka tuh. haha. mestila kena memilih yang terbaik bab2 tuh kan. kena jaga kesihatan diri, biar belanja mahal sket jangan nnt rambut gugur truk, kang nk kena g yun nam hair care plak. xpon muka pecah, kan dah kena g bt treatment kat new york skin solution. mahal tuh....jangan cari pasal. take good care of ur health ok. kalo kena berpantang makan tuh ikut ye. jangan degil sangat. makan jangan lebih2. nnt gemuk cam aku susah bro. stress tau nk kurus balik. ok. dah2 stop crita pasal kegemukan aku.
aku sepatutnya kuar g ambek barang2 didi kat hostel nih bw dtg sni. sian dia dah abes stok baju. tapi masing2 malas nk gerak. pagi2 dah makan berger buat sendiri. so cam sedap bermalas2an di rumah yang selesa ni. ade jugak yang kuar time tgh hari japgi. haha.
ok2. kena stop menulis. siap2 nk g ambek barang. xbaik berlengah. bertangguh amalan syaitan tuh.jangan ikut.binasa badan nanti.

gua blah lu ar bro.

p/s: doakan aku berjaya kuruskan badan dan keep healthy selalu ya. risau sudah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...