Tuesday, February 22, 2011

mama dan papa kedua..

al kisahnya begini...
hanya cerpen pendek je kali nih..
hahah...
hari nih ade latihan bola baling..
bukan latihan la pon..
ade sukan dan permainan...so masing2 main la ape yg diorng digroupkan...
aku dan fiqs serta kak ayu main bola baling...
ade 13 org sume...
main punya la main...
penat la jadinya...
dah pukul 630ptg camtuh...
dah abes men...
so nk g la mkn...
aku ngn fiqs je la..didi xikut sbb cari2 dia hilang mane tah...
alkisahnya begini...
kak ayu dgr kitrng nk g mkn kt luar...
dia pon ajak la tumpang keta dia...
aku ngn fiqs pon on je la...
rezeki jgn ditolak..
hahhaa...
pastu...sembang2 dlm keta...
sampai sudah tempat makan...
sebelum keluar keta...fiqs gtaw...
' aku xbawa wallet taw...ko bw x?"
aku pon check la beg aku...dalam hati mengatakan yang aku xbwa wallet jugak...
dan....
SAH!!!
aku pon xbwa jugak....
ngeng tol..dah smpai kedai dah kot...
so ape lagi...
loan pon dibuat dr papa baru kitrng...iaitu abg iwan...
hahaha...
mama aka kak ayu yg serahkan duit tuh...
dah terasa mcm nk g skolah pon ade time tuh...
teringat zaman dulu2...nk g skolah ayh kasi duit...
tapi kali nih...
loan je la...bukan kasi trus...
xpe la...
maka kami pon pegi la mkn dgn berselera berkat duit abg iwan kasi pinjam tuh...
cam sengal je rase...smngat nk g mkn tapi duit xbwa...
itula akibat kalo dah handbag berpuluh2...tukar handbag tgl mcm2 brg...
haish...
ape2 pon...
kitrng selamat makan dan balik dgn perut yg kenyang dan hati yg riang...
so boleh bt keja skolah dgn hati yang kurang senang...=.=

1 comment:

BiGha said...

rsnya lam kelas SN tu,leh dpt anugerah handbag plg besaQ dh..mngkin byk lagi make up yg diisi smpaikan tlupa bwk purse..=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...