Thursday, February 3, 2011

chinese new year :)

Happy Chinese New Year to all..:)
cuti sekolah menjelma bila ada perayaan kat Malaysia nih...kali nih cuti skolah sempaena tahun baru cina..sekolah yang ramai pelajar cina dapat cuti selama seminggu...termasuk la maktab aku...seminggu cuti berbaloi la sket aku nk balik dr johor ke perlis...hehe..kalo dak sia2 je aku nek bus sakit pinggang suma bagai...
tapi kali nih..disebabkan aku taw lambat nk p maktab...so tiket xsempat beli..n dah abes..aku terpaksa balik ikut kazen aku..kebetulan kak cik aku tuh menetap kt JB...so xdak la susah sgt dia nk mai ambek aku n bergerak balik kan...
dan semestinya perjalanan balik perlis xdak la nk straight je cam nek bus...bleh patah pinggang driver..skali ngn penumpang...huhu..so kitrng singgah la umah mak su jap mlm tuh tdo sana...
sok pagi bru bertolak balik...smpai umah dah tgh hari...smpai2 ja suma ngah bersiap nk p kenduri...kalo aku terlambat sket ja mesti aku kena tggl...so aku pon bersiap la nk p kenduri...
sedap gak mkn kenduri walaupon simple je dia masak...aym sambal ngn gulai nangka n pe tah...xigt sgt...
then sok nya adek aku yg dok upnm tuh balik...pgi2 lgi dah smpai...dia bertolak sabtu malam so smpai ahad pagi la...hari ahad tuh dok melepak ngn family je la...
bila tiba hari isnin...org pon dah mula keja...so aku ngn adek laki aku ikut la kak cik aku p padang besar...bawa si kecik molek qasrina tuh...ngn kawan kak cik aku...yg abg nazri aka husband kak cik aku ngn kwn dia p cari jersi bola...aku ngn kak cik aku p cari kerongsang...byk gak la aku borong...yang adek aku tuh plak borong kacang cerdik smpai sekilo stgh...mula2 nk beli sket ja..tapi aku suh beli byk sbb aku taw kalo beli sket mmg xcukup nk bw balik upnm...mmg abes kt umah je la...nih pon dah tggl sket ja...huhu...
dah tuh aku ngn adek aku p cari pokok orkid yg mak aku pesan...byk gak la abes kt pokok saja...seb bek adek aku supot...yg murah ja aku supot..mna da duit byk2...huhu..
lepas abes memborong...kami p singgah kedai makan sat..sbb padang besar nih terkenal ngn pulut ayam...so kalo dah pegi mesti la makan skali..rugi kalo xpekena pulut ayam...
adek aku xmakan pulut ayam...so dia order la bihun sup...orang semua dah abes makan tapi bihun sup dia xsampai2 lagi...dah macam2 crita kuar...gelak xyah crita la bila dok ngn kak cik aku nih...dia ngn laki dia serasi sungguh...tambah plak ngn kawan dia tuh...skali ngn adek aku..nk mkn pon payah...keja dok gelak ja...
balik tuh aku p settle pasal celcom broadband aku...malam tuh depa ajak kuar men boling plak...
muka dah tahu nk kalah

aku ngn 2 org adek laki aku ikut..adek pompuan aku malu2 plak nk folow...kami p nek kancil ja kali nih...so mmg muat2 ja la kami 3 dok kat blakang tuh..dah la adek aku tuh mmg "kecik" kan...kali nih kak cik ak jadi bujang..sbb ank dia dah tdo..penat p shopping tdi...haha...
p men boling pon ada kwn dia tuh...dia bw 2 org adek pompuan dia...tpi depa xmen pon...so kami 6 org ja men...kak cik aku terer plak mlm tuh...strike ngn spare ja memanjang...yang laki dia dah muka stress ja nk kalah...haha...
jejaka2 yang main

first game kak cik aku menang...tapi second game kawan kak cik aku tuh menang....tapi kalo total score kak cik aku la juara...hehehe...
lepas main..kami p melepak plak kat mai cafe....kak cik aku suh bw p kedai2 besa ja...mana la aku taw mai cafe mahai2...huhu...besalah plak aku rasa...mkn western mmg terbaik la kan harga dia...tapi okay la...worth the money...sedap...
adek kwan kak cik aku tuh order ABC smpai sorng satu...
ABC terbaik punya...

padahal dik hir dah gtaw dah ABC tuh byk...mmg berenang je la kacang2 dlm tuh...nk tggu mkn bg abes mmg pukul 3 la baru balik depa tuh...agak2 dlm kul 11.30 mlm gak la baru balik...nih la first time aku melepak malam bukan ngn family aku...nk kuar ngn kwn2 mmg xlepas la...seb bek kak cik aku balik...bleh gak aku join...hehe...kesimpulannya...mmg xlarat nk gelak bila kuar ngn kak cik aku nih..lama xbergelak cmnih....penat..kalo org da semput mmg dah lama kena masuk ward nih...haha...

gaya seorang juara...

muka bangga:P
tggu masa nk gelakan org

the next day tuh...mak aku ajak buat BBQ kt blakang umah yang mak aku dah jadikan taman...heheh...mmg best la..mkn simple ja...tapi sempoi...aku ngn dik hir tukang bakar..resepi asal mak aku...adek pompuan aku ready tempat makan n serve suma...heheh...
superb la malam tuh...kenyang gilok~

BBQ set...:)

esoknya aka hari rabu...ayah aku dah start cuti..bila dia start cuti..lagi la byk makanan yg best bermain dlm pikiran dia...pagi2 tuh dia p cari kaki lembu..nk buat sup gearbox...pergh....sup buatan mak aku mmg terbaik...tiada tandingan...rugi kazen2 belah mak aku balik lmbt..xsempat merasa....tok ngn wan aku ja yg mai umah mkn bihun sup mlm tuh..hehe...

arinih makan kenduri tengah hari...dan malam nih nk mkn steamboat..adek aku bru masuk elaun..dia nk blnja...hehe..nnt aku nye elaun masuk..turn aku la plak...heheh...
semangat masing2 pakai chopstick

cuti aku mmg sentiasa terisi ngn makan2...bertambah la pulak keta citra aku rosak aircond dia...dah jadi kipas...maka xleh nk jalan jauh la...xkan nk nek Myvi kot..mmg xmuat la....huhuhu...

teh tarik terbaik

taman mini mak aku

tokey malam ni..

nyum nyum


i can do it~:P







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...