Sunday, September 5, 2010

Pre RAYA

salam...
Ketika seluruh umat Islam di MALAYSIA sibuk mengemas barang2 untuk pulang ke kampung halaman...ada jugak yang dah sampai rumah...aku masih di sini..di bumi New Zealand yang sejuk ni...bersama2 buku aku yang bersepah...demi menyiapkan assignments yang super banyak...dan jugak menyiapkan diri untuk test yang bakal menjelma minggu depan...huhu...ada beberapa hari je lagi sebelum test..but assignment masih mengganggu fikiran aku...xsenang hati nk stdy..huhu...tp xpe..akan aku usahakan jugak.
apakah nasib bangunan ini yang menjadi kebanggaan mereka~
Tapi lebih menyedihkan dan menakutkan, sahabat2 aku di bumi CHRISTCHURCH, NZ sedang menghadapi bencana pabila gempa bumi berskala 7.4 menggegar kota mereka. Dalam kesibukan menyediakan diri untuk ke sekolah..tiba2 bumi NZ bergegar dan menyebabkan mereka mendapat cuti tambahan selama seminggu kerana dikhabarkan kemungkinan masih ada gegaran akan berlaku dalam masa seminggu. Walaupun mereka bakal meraikan lebaran ketika cuti..namun tiada ketenangan di hati andai gegaran kecil masih berlaku sehingga sekarang..semoga ALLAH lindungi sahabat2ku disana...

Semoga sahabat2 ku sentiasa berada dibawah lindunganNYA
Even hari ni pon masih dilaporkan gegaran masih berlaku berskala antara 3.0 hingga 5.1..yang terakhir direkod pukul 2.53 ptg waktu NZ...sila rujuk link ini~

~LOVE is a little HAPPINESS, with a few SACRIFICES, and it gives a lot of PAIN~
FALL in LOVE with ALLAH and you will get the BEST of ALL

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...