Wednesday, September 29, 2010

Owh pen sebatang!



Ini kisah sedih seorang insan bergelar pelajar~
Terlalu banyak kerja yang perlu disiapkan dalam masa seminggu dua ni...bukan sekadar weekly assignment yang dah sedia menjadi makanan ruji...Dah xde perasaan buat weekly assignment...every week kena hantar at least 3 assignment...kadang boleh jadi empat atau lima~!!
Kini ditambah pulak ngn lab report dan essay berkajang2...owh..mengapa malang benar minggu ni...bukan essay sekadar essay..perlu bersiap sedia untuk presentation jugak!
Tangan sudah tidak mapu pegang pen...buku sudah xmampu nk buka...tangan ingin benar berlari2 di atas keyboard..slalu benar gatal menyentuh tikus hitam...maka aku biarkan ia berlari2 anak di atas keyboard ni...aku sudah tutup buku...ku buat assignment sekadar mampu...sudah hilang mood mahu mencari ilmu malam2 begini...
Lepas ni akan ku biarkan tanganku bersentuh dengan tikus hitam kesayanganku...namun bukan untuk perkara main2 lagi...ku harus siapkan lab report!!
Tidak mahu kubiarkan bertangguh lagi~ perlu disiapkan secepat mungkin...perlu hilangkan keserabutan kepala ini...tapi masih ada lab minggu depan...dan masih perlu buat lab report~!
Tapi masih bersyukur tidak perlu menghadap lab setiap minggu~!
HoMaiGod!!
Time2 mcm nih la jugak aku terasa lemah benar aih....asyek rasa mengantuk dan ingin tidur je...bila bangun perut tentu skali lapar..mau makan lagi! oh! sgt buang masa~! Tapi mak cakap kesihatan perlu jaga...mcm mana mau jaga...malam2 berjaga smpai pagi...esok lepas kelas mmg collapse la kan...huh!
makan? owh~! aku mesti makan...tapi ape yg jadi makanan pon aku dah xkesah..janji kenyang sudeyh~
nasi ngn telur goreng @ sosej bakar microwave + ulam2 sebagai sayur...gilir2...sampai dah xrasa nk makan nasi~
perlu makanan sihat...nk masak sayur ku rasa buang masa....so makan je salad! ape aku kesah..janji makanan,...
for another one month to go...aku rase aku akan bersahabat baik dengan encik nescafe sebab hanya beliau yang akan menemani aku melaksanakan tugasan2 aku yang super duper banyak ni..belom masuk bnda nk stdy for final lagik!!
Boleh pengsan aku camnih lama2....xpe syaza!!
xlama dah pon~
sebulan je lagi....tolong la kuatkan diri tuh syaza!!
lepas sebulan nih bleh tido puas2~!
Sila fokus pada yang penting!!!!!!!
Terlalu berat kurasakan...namun aku tahu ada insan yang lebih berat tanggungan nya dari aku...
Dan aku jugak sedar tiada beban yang diberi yang xdapat aku tanggung!!
Cuma harapan utama aku...
AKU BOLEH GRAD DENGAN JAYANYA HUJUNG TAHUN NIH!!!
Harapan BONUS aku~~
AKU DAPAT PELUANG UNTUK SAMBUNG HONS YEAR NEXT YEAR...
terlalu syg untuk meninggalkan adek2 aku di sini...perlu berusaha lebih keras!!!!!!!!
CHAIYOK SYAZA!!
I KNOW U CAN DO IT~!!!!!!
p/s: tolong ramai2 doakan aku sangat rajin BELAJAR! dan doakan jugak kejayaan aku dan kawan2 kt sini...kami perlukan sokongan ANDA! tQ~!
~LOVE is a little HAPPINESS, with a few SACRIFICES, and it gives a lot of PAIN~
FALL in LOVE with ALLAH and you will get the BEST of ALL

2 comments:

adib :) said...

ameenn,. go go kak syaza!! kak syaza boleh! kak syaza rajin! <3 adib doakan kjayaan bsama .. insyaAllah

shezz said...

hehe...tengs~
awk jugak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...