Tuesday, May 25, 2010

setiap patah kata merupakan satu doa~


assalamualaikum..
kali ni punya post just nk share sket my opinion...
arituh g usrah then terbincang pasal menda nih...
then balik dr usrah tuh terfikir2 cmana nk selesaikan masalah nih...
tujuan post nih nk ajak ramai2 pikir cmana nk selesaikan problem nih...


hehe...
masalah ape la yek...
masalahnye...
mulut kita...kepada sesiapa yg buat la...
slalu je tersebut bnda2 yang xsepatutnya....
bukan niat pon kdg2 tuh....
tp terkeluar gak..nk bt cmana kan...
contoh2 words yang slalu kuar dr mulut kita...
is...
bodoh!
bongok!
bangang!
gila!
lembab!

haaa...banyak lagi..tp aku pon xigt la..nih yg common la...

cmana nk buat tuk mengelakkan kita sebut menda2 nih...
bukan pe...
mmg la xde niat..
tp xelok la..if tersebut kt org...
sbb setiap kata adalah doa...
kalo xsebut kt org pon..sebut kt diri sndri...
mau ke kita jadi bodoh~?
mesti la xnk kan....

so..aku bru da satu solution....
heheh...satu je la...
mari kita melepaskan amarah kita dgn words yang sarcastic....
sbb aku taw..sbb2 korang sbut menda nih sbb ngah marah..or xpuas ati kn...

word ape ek...
contohnye...
bodoh! bleh diganti... pandainye aku~ *ngan nada sarcastic*
so at least kita mendoakan diri kita jadi pandai bila kita dah lakukan bnda 'bodoh'....
heheh...
words len...
lembab! bleh je kita ckp.... laju mcm ayam~
hahah...sian aym...xkesah la...haiwan pe korang nk guna kn...at least ayam laju gak lari kalo kena kejar kn...hehehe...laju mcm siput sedut melekat bleh x ek? hehehe..:)

kalo words len2 tuh...ntah ler...boleh je nk tukar..slow2 la...mari kita sama2...
mungkin kita bleh ubah cara hidup kita...
sbb apa?
sbb kita nk jadi yang terbaik...
kalo kita sndiri xmendoakan diri kita sapa yang nk doakan untuk kita...
lebih teruk...kalo org doakan yang baik2 tuk kita..tp kita slalu doakan yang xbaik tuk kita...
apa boleh jadi?

kalau pon main2..nk mengata si polan tuh mcm ape2..pilih la yg baik2 sket...kalau doa tuh xjadi kt dia..silap2 haribulan patah balik kt kita...naya ja...~!
hurmmm....
pikir2kan lah...

p/s: setiap hari aku tgk cermin aku puji diri sndri cantik...sbb aku nk jadi cantik...hahaha~bila nk menjadi kenyataan pon xtaw la kan....

2 comments:

5h4z4 said...

heuheuheu...gewd one shaza!! keep it up yeah...

shezz said...

huhu...tQ~!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...