Tuesday, June 8, 2010

hari ini dalam sejarah...


haha..apakah yang menjadi sejarah?
hari ni ada peristiwa yg best telah belaku kt aku...

alkisahnya..
semalam aku xleh tido sbb...xtaw la sebab pa..byk pikir sgt or sbb aku minum nescafe ptg smlm...
so otak cm xbtol..huhu...
tp aku gembira sbb berjya bgn pgi nih g klas QUANTUM yang paling best..
subjek nih adalah subjek yang paling menarik sbb byk giler simbol2 n kdg2 xpaham pon pe bnda aku bljr...huhu...bila kuar klas je muka masing3 kerut seribu..cpt tua la nmpknya masing2..haishh~

tp arinih best..sbb abes je klas lecturer yang baik hati dah mengkantoikan exam paper..hahah..bukan la dia bg soklan exam kt ktorang...cuma dia gtaw yg almost details gak la soklan exam..huhu...harapan yang dulu hanya ada beberapa % skrg dah smkin tggi..akan aku usaha kan yang terbaik tuk subjek nih..dah byk dah lecturer nih tlg ktrng...THANKS JOHN LEKNER~!
thanks jugak kt HUDA RAHIM yang bertanya..hehe...

then lepas klas aku bergerak ke bus stop sbb aku perlu ke Halal Butcher memandangkan exam period aku smpai sebulan..n aku hanya ada udang bpe ekor lagik n fillet ikan sekeping...so aku gagahkan kaki g sane dlm keadaan yang sejuk gedik2...angin plak kuat yang amat ditambah plak ngn hujan renyai2..seronok je aku rasa..dah la xbw glove..mmg beku la tgn aku...
then aku nek bus number 18 smpai halal butcher..blik pon nek bus number sama gak..


dlm bus jumpa la jr tesl beberapa org..sembang2 punya sembang smapi la aku depan uni kelburn campus..
then aku pon say thanks kt pak cik driver tuh..dah turun je bus..aku masukkan tgn aku dlm poket jacket aku..
eh...pesal kosong je poket nih?
disebabkan tgn dah beku aku pon xpasti cukup x bahan2 aku dlm poket tuh...dah xdpt rasa bnda dah...
then aku dah rasa xsdap ati..mcm wallet aku xdak je...
dlm beg kot...saja nk sedapkan hati sndri...then aku pon melangkah pulang...
satu langkah...
baru nk masuk langkah kedua aku benti...
pegi kt tepi uni stop tuh...
aku buka beg aku..check tgk..ade ke tak wallet aku nih...
lepas aku geledah2..mmg konfeM xdak~!!
haaa...sudah!!!
abes la aku..dah la segala mcam kad dlm tuh..
kalo crdt card or eftpos aku bleh trima lagi..bleh je g bank suh dia block usage...

tp masalahnya ID CARD aku dlm tuh..haishhh~~!!
dah la nk exam...
sabar je la..

xpe2..aku cool...
mmg ngah cool pon...ngn cuaca yang terbaik punya...
tgh2 aku pikir nk bt cmna aku nmpk bus berhenti kt bus stop tuh..
then aku pon g la kt pak cik tuh..suh dia contact bus number 18 tuh...kot2 dia da terjumpa wallet aku...then dia pon contact la..n dia kta kalo da maybe by tonite bru bleh taw...n aku kna call toll free bus tuh + kna g claim kt kilbirnie yang jauh bagai tuh...so aku tya dia..bleh x kalo aku just tggu je bus tuh patah balik...
then dia kta ok~
al kisah menunggu la pulak...
mmg sejuk jgn citer la..siap ade hujan batu lagik...tp kecik2 je la..hihi...
aku dok terpacak kt situ..ade gak la dlm 20-30 minit...
jari2 kaki n tgn aku hampir2 kna serangan frostbite...seb bek ada sweater n aku pkai kasut bertutup...dah mcm eskimo pon ada aku td..huhu...
then..smpai la bus yg ditunggu...
aku g tya pak cik tuh...
then dia pon kasik blik wallet aku....
dan isinya langsung xterusik..even ada ticket bus day tripper...

syukur sgt bnda tuh jadi kt WELLINGTON,NEW ZEALAND~
kalau kt Malaysia...aku xsanggup tggu pon bus tuh patah balik..sbb keyakinan aku bhwa wallet aku masih wujud dlm bus tuh 1% je...
sedangkan bnda dlm tgn pon og curik..ini plak yang ditinggalkn cmtuh je...
ni la perkara yang best kt cni..
one of the thing that i will miss when im back in MALAYSIA...

p/s: skrg tgn aku masih terasa keras membeku even dah lama aku smpai umah n habis dah pon type post nih...sejuknyaaa..7 degree bru...seb bek xsampai negative lgik...

3 comments:

Michiko Pieces said...

ish3 syaza2.bnde2 gitu pn leh cuai..len kali hati2..jgn amik remeh

Unknown said...

alhmdlah..naseb baek la xde pape weh..adoyai..ko mmg suke tgai brg2 kn..haha..nset ko bape kli da ak maen sorok2 dlu...hahaha...
xpe la..btol kate azah tuh..be extra careful ok nxt time~=]

shezz said...

huhu...
tuh la...
enset len la..kt umh..klo kt luar aku jga gak la..td sejuk sgt tuh yg otak beku tuh..xleh pikir pape dah..huhu...i'll be more careful next tyme~!
hope xjdi lgik bnda cmnih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...