Friday, May 14, 2010

AKU adalah AKU~

post kali nih bertujuan nk bgtahu semua orang pasal diri aku....
serba sedikit yang aku ingat la...aku nih short memory lost...kejap je aku igt..then aku lupa aku nk ckp pasal pe...
sblm aku lupa aku nk ckp sket...
bukan bertujuan nk interframe ke ape....aku bukan la artis popular...
aku cuma nk org kenal diri aku...
kalo nk komen byk2 pon aku xkesah...sbb aku suka...komen depan2 ye..jgn dok mengumpat belakang...sbb pa?
sbb itu aku....
aku mmg CAKAP KASAR~!
ye...cara aku cakap mmg kasar...kalo words bodoh...bongok..bengong kuar dari mulut aku tuh..itu mmg biasa...itulah aku...mak aku xajar pon aku cakap cmtuh..tp aku membesar kt kampung..sblah UTARA plak...mmg kami cakap kasar...kalo ada kwn2 korng yang asal dari UTARA jugak tp ckp bek2 alhamdulillah la ye....tp itu bukan aku....dan setiap perkataan 'pelik' yg kuar dari mulut aku bukan aku mengata korang mcm tuh...cuma itu cara aku....dan aku xsimply ckp menda2 tuh kt semua org...bila aku dah btol2 rapat...aku pikir diorng xkesah....sbb aku xkesah pon...tp ye la...bukan semua org sama...so aku mintak ampun maaf kepada sesapa yang pernah terasa ngn words aku yang kasar dan kesat tuh....

pastuh....satu menda lagi...aku bukan je cakap kasar...aku nye perbuatan pon kasar gak...zahir dan batin...aku tahu and aku amatlah sedar diri...ramai org sakit hati ngn aku....tp itu aku...kalo korng penah rasa sakit hati ngn aku tuh maknanya aku syg korang....hahah...pelik x?
mmg aku pelik...kenapa aku macam tuh...sbb kalo aku xsyg korang...aku xambek peduli pon pasal korang ok....i dont care wut u want to do....lantak la korang...selagi xmenyusahkan hidup aku..aku xkesah pon korang nk bt pe...dan aku jugak...amatlah mcm chipsmore....kdg2 nmpk aku sgtlah ambek berat..then tiba2 aku hilang...bukan hilang dr pandangan mata je...aku trus xbersuara..bukan aku membenci korang...cuma aku beri masa untuk korang rindu aku....hahaha....perasan dowh~xde la...tah la...tp itu aku...aku hilang..tp yg pasti hati aku tetap ngn korang...aku tetap sygkn korang...cuma masa dan komitmen lain yang xmengizinkan aku tuk terus bersama kamu semua....ye...aku amat sygkan kawan2 aku....
SAHABAT AKU~! DUNIA AKU~!

ini sahabat2 yang aku sayang~! xoxo...muah~!!

lagi...lagi...
aku suka bercerita...kalo boleh sume crita aku nk ckp kt org....kalo rasa nk bg rahsia kt aku...bukan aku xleh pegang...tp sound awl2 tuh rahsia...sbb kdg2 otak aku lembab sket...xpaham bahasa....yang mana perlu simpan..yang mana leh crita...bukan aku crita nk buruk2 kan korang...cuma aku crita untuk org lain ambil pengajaran dr kisah hidup korang....bukan ape...bukan semua orang bleh dpt pengalaman hidup yang sama mcm korang...lain org lain cara hidup dia...org dulu2 ckp kita belajar dari kehidupan dan pengalaman...bukan pengalaman kita ja...pengalaman org len pon bleh gak blajar mana yang patut dan bersesuaian ngn kita...so maaf la andai pernah aku membocorkan rahsia sesiapa...huhu....dan kepada sesiapa yang rasa xsudi dgr crita aku...sila bgtahu...sbb aku kdg2 xpasan muka bosan korang...excited sgt bercerita la kan...heheh...

satu hal lgi...
mungkin hal kecik je....tp aku still nk ckp gak...sbb aku tringat...kepada sesiapa yang pernah terasa aku nk meniru dia...bukan tiru esaimen ye...tiru gaya hidup dia...macam mana tuh ek?
hehehe....contohnya...cara dia pakai baju ke...fesyen2 dia ke...kaler feveret dia ke...bukan aku berniat tuk menarik perhatian org lain dgn menjadi diri org lain...cuma aku masih lagi kanak2 yang mencari identiti sendiri....aku masih byk perkara yang perlu aku belajar...so aku cuba try test apa2 yang aku rasa menarik aku tgk kt org lain...kadang2 aku terpikir gak...perlu ke aku menjadi org lain? bukan ingin menjadi org lain...exactly org lain...cuma aku ingin berubah kepada yang lebih baik...namun aku xnafikan usaha aku ada yang gagal...ye la...aku nih xsecantik org lain...so bila nk pakai bju fesyen2 cm org len jadi cm buruk pon ade....so xpe la...at least aku try kan....huhu...ape2 pon...aku redha je siapa aku sebenar...

satu hal lagi buat kali kedua....
hehehe....aku nih seperti yang dinyatakan di atas...kasar orgnya....tp disebabkan kekasaran aku tuh la...aku nk mintak tlg kt korang2...kalo la korang ada xpuas ati kt aku...ckp depan2 ye...aku suka kalo korang leh jujur ngn aku....tp kalo bleh jgn la malukan aku...sian la kt aku sama...ckp la slow2 dlm bilik ke..tmpt yg xde org ke...insyaALLAH...aku akn try ubah mana yang patut...kalo korang men kasar ngn aku....ckp tengking2 ngn aku...mmg aku balas balik la....bukan aku berdendam,...cuma aku ingin bgtahu perasaan aku kt korang....korang bleh terus terang ngn aku...so aku pon nk gak terus terang ngn korang...fair kan...:)

ini kisah aku yang pelik....
heheh...ape yang pelik...mcm semua pelik je kn...aku nih mnja...bukan mnja anak mak gitu...cmtuh pon btol gak...tp bukan ngn mak aku je aku mnja...aku mnja ngn semua org....aku xdak kakak...xdak abang nk mnja2 mcm korang(kpada sesiapa yang berkaitan laaa)...so kdg2 aku termnja2 ngn korng tuh...aku mintak maaf la kalo korang rasa rimas tuh yek...kdg2 aku xsedar pon.....sbb dah sebati perasaan tuh blend dlm diri aku....hehehe....
ini insan yang menjadi tempat tuk aku bermanja bila aku berjauhan ngn keluarga aku...sbb dia dh mcm abg aku...bila susah aku cari dia...bila hepi aku suka crita kt dia...mungkin ramai yang xsuka tgk kasih syg aku antara dan dia dan ada juga yang salah tafsir...tp itu mmg aku~!
maaf ye...aku syg dia..sbb dia abg aku yang paling baik...sentiasa ada disisi aku bila aku perlukan dia...thanks~ !!!

ini contoh gaya aku bila feeling nk mnja2 aku dtang..sapa yang meluat tgk tuh sila sound awl2 ye...


pelik lagikk....
aku jugak kdg2 lupa birthday kwn2 aku....yela...busy kot..bukan xigt brthday korng..cuma aku lupa tarikh dah bpe hari bulan...sbb tuh aku xwish..aku jugak xbg hadiah...bukan sbb aku kedekut...sbb aku pon xkaya...kalo ada rezeki lebih ada la hadiah tuk korang...aku jugak xslalu bg hadiah kt org on his/her birthday...sbb pe...sbb xsempat nk cari hadiah pe...tarikh pon aku xsempat igt..nih plak nk g cari hadiah...kalo ade tuh kire anda dalam golongan yang bernasib baik...slalu aku akan bg je hadiah bila2 masa aku suka...bila aku ternampak ada sesuatu yang menarik tuk diberi kt seseorng...sbb kita semua dah besar..xkn nk bg bnda mengarut2 lagi kot..biar la hadiah yang aku bg tuh bleh berguna tuk tuannya....huhhh~!
itulah aku...

aku juga suka masak bila aku byk keja...bukan masak je...aku suka bt kerja yang memerlukan kreativiti....bila aku busy...otak aku ligat berfikir...sbb tuh aku pikir macam2....nk masak pe adalah perkara utama yang bermain di minda aku bila aku busy...xpon aku pikir nk g jalan kt mana....padahal keje menimbun...kalo korang tgk aku post blog ke...aku edit gmbr2 ke..tuh mknanya aku busy la tuh....sbb aku siyes xleh pikir dah...so aku cuba tenangkan pikiran aku ngn perkara2 yang menyeronokkan aku....huhu...so kalo korng rasa nk bca blog aku lagi...doala bg aku busy...hahah...jgn weyh....penat kot...xpe2...aku belajar cmana nk gunakan pale otak aku nih bila aku free supaya dia tetap berfungsi...heheh...
ini contoh masakan aku..tyme aku tengah serabut aku bleh la masak2...kalo x...aku mkn megi je...jnji kenyang...heheh...tpi masakan nih bukan tyme serabut pon....heheh...

ini pulak contoh menda yang aku suka buat bila kau free...or even aku busy...menda yang memerlukan kreativiti even aku sedar aku xcreative pon...hahaha....sbb dia best...mmg penat..tp sonok bila tgk hasil yang comel mcm nih...heheh...

ish...aku rasa ada lagi...tp aku nk bt keja la plak...penat dah menaip nih....nnt2 aku sambung bhgian 2 plak...kalo aku da idea la...dan jugak ada masa....iaitu time aku busy...sbb kalo aku free pale otak aku nih xberfungsi...hahaha...
ok...selamat mengenali diri aku...kepada sesiapa yang ada nk tmbh pape sila komen byk2 ye....
i loike~~!!

_syazakholim_

5 comments:

Unknown said...

well..good for u if u realized wht u did and wht u do..
sbb tuh mmg common things happened in our life..
so, wht i can say here is..
let's improvise ourselves all da time
and
always remember tht Allah knows everything..yg penting NIAT kite wat something tuh kn..
kite akn dpt ape yg kite niat..hehehe=]

shezz said...

heheh....
btol2...niat tuh penting..xwat lagi pon dpt pahala kalo niat kita baik...
ALLAH sentiasa ada tuk bantu kita jadi lebih baik...
jom sama2 kita menjadi insan yang lebih baik di sisi ALLAH...

Anonymous said...

syaza toekk!! hahaha..
kitakan org UTARA.. kasaq sikit.. hehehehe..

teka2~

khaiman said...

sabaq2... cobaan.. suka la post hat ni.. ;)

shezz said...

haha....xdak org len pggil aku toek...ang sorg ja kot krol~!
dgn yakinnya kn...

khaiman: apa yg suka nya?
tuh la...byk dugaan hidup n perlu byk bersabar...jgn cepat melatah...
mcam artis x?hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...