Tuesday, August 5, 2014

tik tok tik tok...

Assalamualaikum…
baru berkesempatan nak buka blog setelah sekian lama.. masa berlalu pantas sangat xsempat aku nk jenguk2 perkara lagha ni…haha.. xde la lagha sgt kn… sket2 ja kan..kan..kan…=)

Bila jenguk td rupanya last post bulan June n now dah Ogos… aku dah termiss sebulan post kt sni…dlu rasanya ada buka nk post pasal posa tapi xmampu pulak la kan…byk bnda lain nk buat..termasuklah tidurrrrr….hehe…

Kali ni nk post pasal apa tah..byk bnda yang bermain di fikiran ak sebenarnya ni…pasal orang sekeliling dan pasal diri sendiri.. ada yang best ada yang xbest..biasalah kan..dah nama pon kehidupan…mana ada senyum sokmo…nanges tu kena ada gak skali skala..hahak…

So, meh ak nk cerita bnda best dlu la…xdak kaitan ngn kome pon.. bnda best ni terjadi kat aku ja…
Sebabnya, ak berjaya memaintainkan berat badan ak sepanjang bulan posa ni…yehuuuu!!!
cepat ucap tahniah kt aku..igt senang ka nk maintain berat badan…satu usaha yang gigih diperlukan untuk menolak segala godaan di bazar ramadhan… dan paling berjaya sekali seminggu cuti raya pon berat aku maintain aje uols… best x dgr???
Best kan?? tapi xtaw la apa jadi kt baby aku dalam perut ni..harap dia sedut semua berat aku jadi berat dia..so biar la ak tggl sisa2 berat je so cpt sket aku kurus lpas bersalin nanti..haha… so my precious baby, plz grow well inside mama ye… membesar bagai juara tu pastinya sebab bila dah start main bola sepak tu mama dah rasa nk terkuar isi perut semua kn free kick ngn baby tau… but i love the feeling coz i know my love dah besar kan….=))

Perkara best lagi…sekarang dah masuk bulan Ogos…so next month aku dah nk start cuti…haha.. from 12 Sept smpai hujung tahun..Alhamdulillah..great timing kan..=P
So i have about 6 more weeks to be here in school finishing my kerja2 yang basal ditinggalkan termasuklah kertas soalan utk Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4. Alhamdulillah juga ada teman2 yang sangat memahami keadaan ak dan sudi membantu aku tanda exam paper nanti..kalo dak jenuh la jugak ak xtaw nk bt cmana..nk rajinkn diri dtg ambik kertas kt sni mmg idok le kan…alang2 cuti baik aku gunakan sepenuhnya utk bersama bby tercinta n husbnd tercinta dok umah je kan..=))
First time kot..teruja lebih sket… org nk ckp aku keciwi pon ckp je la…i dont mind n i dont care…hidup aku n janji aku bahagia.. hehe

Sesungguhnya aku mmg xsabar nk tunggu bby nk keluar..walaupun aku tau sakit yang teramat sgt dan aku pasti kelam kabut uruskn diri sendiri disebabkan keadaan aku yang jauh dari suami..mak ayah aku pula dpt rezeki lebih tahun ni bleh g bt haji…so harap semoga semuanya dipermudahkan dan doa mak ayah aku kt tanah suci Mekah nanti diperkenankan… biarlah Allah bg peluang suami aku ada masa aku bersalin..sekurang2nya ada teman sakit xleh nk share pon tenang la sket hati ni… kalo sorang2 aku yang nmpk kuat dan taf ni pon bleh sayu n lembik…huhu… plz sesapa yg baca post ni doakan ye..=)

Wauweee….panjang gila post kali ni..bosan dak?
kalo bosan kita stop sampai sini je la… usha sket gmbr2 raya nooo…
pasal bnda tak best yang berlaku tu malas la nk crita dulu..biar la dulu..kalo aku rajin aku cerita next time naa..kalo dak biar la hanya ak yang tau n simpan dlm kamus hidup aku..hehe..
beraya di rumah in law. sedondon tahun ni.

ala-ala famous amos. SEDAP ok!!!

jelas nmpk tak sama-sama tembam? =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...