Friday, August 15, 2014

Aku stress hari ni.

Assalamualaikum,

tgk tajuk dah tau. Aku mmg stress sgt hari ni.. bukan sebab apa..sebab semalam aku balik tgk kucing aku terlantar berdarah… trus aku angkat dia bawa pegi klinik.. nk dijadikan cerita 2 klinik swasta aku p dr tak dak…emo btoi aku..last2 bawa g klinik kerajaan.. kalau aku tau ak p trus je…jauh aku drive sorang2…dengan hati yang risau sgt sbb bila aku angkat Chubby darah menitik2..aku igtkn sebabkan tmpt jahitan kasi tu..huhu…

Sampai ja klinik tu aku angkat masuk bilik rawatan Dr tu ckp ni sebab batu karang dia.. dia kencing berdarah. Dr tu picit perut dia kuarkan semua air kencing dia..sedih sgt tgk Chubby mcm merintih kesakitan.. bila dah abes air tu dibuang, dr cucuk ubat bg lawas kencing. Ada vitamin tuk dia and aku tau vitamin tu bagus sbb family aku dah lama guna vit tu tuk kucing2 kt umah..

Balik terus aku bg mandi dia buang semua air kencing yang melekat kt badan dia..and bg dia mkn vitamin tu..aku suapkan dia minum air sbb mmg dia dah xmau makan… xlama pas tu aku dgr dia nanges..rupanya dia nk kencing lagi…sian sgt aku tgk..lpas kencing dia mcmlembik ja..nak angkat kepala pon ketar2…

Malam semalam ak bg dia minum air rebusan ikan..aku campur ngn kurma..lenyek2 bg kuar jus kurma tu aku bg dia minum..harap mknn sunnah tu dpt bg tenaga kt dia n membantu sembuh kan dia…

Pagi td aku bgn pagi salin paper lapik dlm cage dia sbb dah byk air kencing dia..aku suapkan air kurma+ rebusan ikan tu lagi… pastu aku bg dia mkn ubat yang ak dpt time g vet swasta last week.. ada ubt cair batu karang, kurang bengkak pundi kencing dan antibiotik.. first aku bg ubt cair batu karang tu..tp mcm half je kot masuk sbb dia xnk buka mulut..aku sumbat gak then dia terkunyah… aku bg air bg dia tertelan ubat2 yg dpt masuk dlm mulut tu..then aku bg antibiotik sbb ubt tu kecik ja.. tp sama gak keadaan nya.. hancur ubt tu tp xmasuk semua dlm mulut dia..ak sumbat air gak..tpi xlama pastu dia mcm tersedak n muntah..huhu… paling kritikal nk bg ubt hilang bengkak pundi kencing sbb besar sgt..aku sumbat dia luah balik.. last2 ak patahkan dua and sumbat ngn air..half ja ak bt sbb nk masukkan half lagi dia dah cakar2 aku..so aku pon give up sbb dah lewat nk siap g keja…
 br ja aku nk masuk bilik air nk mandi aku tringat Chubby masih lagi penuh ngn air kencing..aku kuar balik ambik dia n jirus ngn air paip buang air kencing yg kt badan dia…time tu dia mmg dah xgerak mana2 dah…dok je dlm bakul dia tu… sian sgt tgk..bila aku mandi air terpercik kat dia pon dia redha ja…kesian xyah ckp la..nk menitik air mata aku tgk keadaan dia..time aku angkat dia masuk cage balik tu sayu ja mata dia tgk aku…

Aku harap balik japgi dia still ok…xde jadi pape yang teruk lagi dah… paling harap sgt kencing dia dh xde darah..huhu…

Bila aku dtg sek aku on fb tgk dunia kucing ada sorg ahli tu post kucing dia meninggal sbb batu karang..kejap sgt pas kucing dia kencing berdarah.. aku harap sgt Chubby xjadi mcm tu..sbb chubby masih bertahan lagi smpai skrg…semoga dia sembuh…kalau boleh nk sgt aku bw dia tido ngn aku peluk dia spya dia tenang dan kuat tahan sakit tu… tpi xboleh sbb keadaan bdn dia xsuci dr air kencing tu…aku basuh pon sebelah yang terdedah ja..aku xde plak alihkan dia sebab kesian sgt nk angkat dia…

Ya Allah..dugaan kali ni buat aku rasa stress yang xpernah aku rasa… syg aku kt Chubby xde org len paham… dia dah mcm anak aku, sanggup ak buat apa saja tuk dia.. walaupun ramai yang komplen.. dia teman aku paling akrab, teman aku yang paling setia, pendengar setiap masalah dan kejayaan aku selama dia dok ngn aku setahun ni…bg la aku peluang tuk jaga dia lebih lama dan kenalkan anak2 aku dengan dia…

*nanges*
sedih dengan keadaan Chubby dan stress sbb aku xmampu nk tlg bt apa2 bg dia xsakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...