Sunday, July 29, 2012

tak sihat...aka.. sakit..

bermula hari selasa aku diserang satu penyakit.
perghh..mmg xtahan sakitnya...
maka ari rabu aku bercuti ler...
nk g klinik pon xmampu...
sakit yg teramat...
tapi petang rabu tu dah ok sket..
sempat la aku g tesco jap beli brg2...
ari khamis..
sihat. alhamdulillah.
aku g la melantak dominos ngn kak mala..
minum plak air gas..
terbaik!
meh la kau ari jumaat..
balik laju je dr sekolah...
sampai umah trus bummmm!!
tido.
perut dah mula sakit sket2..
bgn2 petang tu...
mak aiiii...
rasa nk putus urat perut aku...
SAKIT GILA!!!!
aku letak Losyen Mustajab extra hot pon xberkesan...
hambek kau...
mati kutu aku...
last2 aku teringat pesan kak lia..
suh bw botol air suam g sekolah takut sakit lagi perut...
ape lagi..
aku gagahkan kaki bangun pegi masak air...
nasib ada botol jenama tupperware..
maka,
aku isi air yg baru lepas mendidih tu masuk dlm botol..
tuam perut...sampai tertido...
ada kot 2 3 jam aku tertido...
terbangun balik...
kejap je ok..
pastu mula sakit gila2...
aku buat bnda yg sama...
masak air n tuam...
tertido lagi...
ada kot sepanjang malam tu 5 6 kali gak aku dok masak air...
tuam ngn air panas je yg mampu kurangkan sakit tu...
bangun tgh malam sejuk kaki aku...
menggigil badan aku...
demam..
aku cari stokin, pakai...
selimut sampai kepala...
tertido lagi...
bgn pagi esok...
boleh la sket..
sakit jugak..
lapar...seharian semalam xmakan..
aku paksa masak daging... n nasik...
bt keja step by step...
masak nasi,rendam daging,then aku g mandi..
sakit lagi aku tuam lagi ngn air panas macam smlm..
tertido jap,
bangun g msk daging.
elok je senduk nasi. sakit lagi...
aku letak nasi bwh tudung, baring sambil tuam lagi...
tertido lagi...
lembik je rasa...
bangun2 aku makan ler...dah xpanaskan dah..
lapar gila!
lepas makan ok sket..
aku letak black pepper byk gila dlm daging..
ptg tu ok sket..
aku gagahkan drive g klinik..
risau gak..
lama sgt sakit...
tapi byk la plak klinik ttp...dah la kepala berdenyut sakit xabes lagi...
akhirnya jumpa satu klinik dr pompuan..alhamdulillah.
lepas cek, dr ckp xde pape...
sakit biasa bila sampai masanya...
uhuk2...
dia bg ubt angin n ubt tahan sakit je...nasib baik murah je..RM14.
then aku g bazar, beli makanan konon nk menaikkan selera makan lepas g usha2 makanan kat sana..
aku beli bubur je...moi sup daging..
air sampai 3 jenis..konon nk minum air byk2..
jus oren, tembikai n jambu batu. =)
punya la susah nk abeskan...
dr start aku makan dlm kul 7.30 cmtu,
dlm kul 11 bru abes semangkuk bubur..
mkn sket2..
kepala sakit berdenyut2...
air oren je aku minum. yg len simpan tuk ari ni.
tapi smlm aku tahan je sakit...kul 3 gak aku tdo..
lyn crita honey i blow the kids..
bukan nk tahan xnk tdo..
tapi mungkin dah byk tdo day before..
so xngntuk..sakit kpla je...
arini bgn ok sket..
perut dah ok..
cuma kepala masih weng2...
g bazar cari makan..
beli nasi beriani..
mak aiii byk gila..
aku mkn half pon xsampai..
pastu buang lagi...
xleh nk masuk dah..
kang muntah plak..
lagi bazir..
so skrg ni..
kepala ku rasa mcm kena tekan2 tarik2 camtu..
*bayangkan betapa sakitnya*
tapi masih bleh tulis blog.
maknanya sakit dah berkurang dr semalam. =)
alhamdulillah.
aku terjumpa ayt ni dlm fb.
try bt sbb tu perut dah xsakit..
dengan izin ALLAH..
dalam hati mintak tlg kat DIA.
p/s: harap maaf kalau aku bercerita pasal makan siang di bulan puasa..ABC. *Allah bagi cuti*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...