Thursday, August 11, 2011

tips penjagaan muka =)

sejak bila aku mula mengambil berat pasal penjagaan muka aku pon tak pasti.
yang pasti bila balik Malaysia ni perlu dijaga.
kalau tak, muka berminyak sebab banyak kotoran di udara dan panas menyebabkan mudah berpeluh.
Tapi aku tetap aku, makan tak jaga sangat dan muka plak cuci dua tiga hari sekali dengan facial cleanser. bukan apa, mak aku cakap kalau nk muka berseri selawat sebelum basuh muka ngn air biasa. so aku buat mcm tuh je la. alhamdulillah selamat lagi. plus muka aku bukan ada masalah sgt pon.

tapi memandangkan aku ni perempuan, bila tgk barang penjagaan muka. terasa sangat gatal tangan nak membeli.
then, one day aku terbeli masker garnier dekat watson.



bila pakai sangat best! then aku keep beli dan beli.. siap jadi ahli watson sebab nk dpt points. hahaha...
aku suka pakai masker cream compared to masker yang dah siap tu. sbb fitting cam xsesuai ngn muka aku.
disebabkan muka aku yang kurang bermasalah ni, aku suka try benda pelik2 yang ada kat watson tuh..then semalam aku terbeli dua masker..nivea n garnier. dan aku dah try nivea tuh. ok la..melembutkan kulit muka aku..chewahhh~!
tapi aku lagi suka garnier, rasa tegang ja muka aku bila peel off tuh.. wiwiwiwi...
=)

p/s: this is my second entry for today. nampak sgt bosan. tonight continue menjahit manik di baju raya ku. tadi dah usha2 design..=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...