Saturday, July 9, 2011

sekolah

Praktikum.
Di SMK Mutiara Rini.
For now, everything ok. Terpaksa mengajar Sivik walaupun bukan minor atau major aku. Major Fizik, minor Math, tapi disebabkan semua cikgu tak nak lepaskan kelas masing-masing, aku terpaksa ambil alih 1 kelas fizik dan half kelas math.
Haa??
Half kelas? macam mana tu? hehe..Lebih la dari half sebab satu kelas Math tu ada 5 masa seminggu, tapi aku hanya ambil 3 masa. Lagi dua masa cikgu Math kelas tuh mengajar sebab sebelum ni dah ada cikgu praktikum ambil kelas tu dan pelajar tak faham.
So, cikgu tuh nk keep track pelajar dia, sebab tuh dia buat peer teaching. Boleh la.Kurang sket masa aku mengajar. Ganti dengan kelas Sivik tak la berat sangat aku nak buat RPH sebab tak kan diobserve. Haha.

Tadi ada kokurikulum Pengakap. Jangan terkejut kalau sekolah dah tak de cuti hari Sabtu. Ingat kerja cikgu senang ke? Semua orang mau kerja lebih masa, cikgu jadi pengasuh anak-anak la pula sekarang. Kalau kerajaan nak naikkan gaji cikgu jangan ada orang nak komen lebih-lebih ya sebab kitorang sebagai 'pengasuh' anak-anak anda tanpa bayaran dari anda. Kira ok la tuh kerajaan sudi bagi gaji lebih. Sebab kerja pon dah lebih. Haha.

Ok la ye.
Overall, baru mengajar Sivik sebab cikgu Fizik dan Math nak mengajar sikit lagi abiskan tajuk.
Wish everything will be fine and I'll be a very good teacher. =)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...