Tuesday, January 4, 2011

kehidupan di Malaysia..


hidup kat Malaysia nih indah dengan makanan..segala jenis makanan pon ada...nk chinese food..indian food..western food...suma ada...makanan melayu ja dah berpuluh2 jenis...
kalo p kedai smpai stgh jam berfikir nk order apa...
aku smpai Malaysia tanah tumpah darahkku nih 21 hb December 2010..pukul 8.30mlm sbb flght delay skjap..smpai2 ja family aku dah tggu kat kfc airport sbb depa smpai awl..kul 5 ptg tuh..disebabkan aku bru lepas mkn dlm flght aku pon xmkn kt kfc...
malam tuh jugak aku gerak balik perlis...ayah aku ngntuk gak la...bpa kali benti tdo...dah la lori byk kt highway...n of koz la masing2 laju ja...polis tido dah mlm2 nih..
sok pagi tuh dlm kul 7 lebih smpai perlis..trus g pekena roti canai..fuhh...terbaik la kan..balik umah pon blom..:)
dah tuh balik umah trus kemas umah n topup tdo smpai la asar...
ayh aku tdo lepas asar..jga kul 8.15 mlm..leh plak dia ckp awl lagi...igt kt NZ lagi kot..magrib kul 9..hehe...sabar je la..
weekdays berjalan seperti biasa...mak aku dah start g keja on 23 dec tuh..
then 25 dec pagi..adek aku yang kononnya xdpt cuti tiba2 muncul la plak kt umah...
pndai kn bt surprise eyh...ok la tuh...maka dgn itu..kami pon p makan capati kembung kt beseri...kt situ kalo mkn sekeping mna cukup...hehe...
capati terbaik hanya di beseri~
arituh disebabkan cuti umum..maka byk la kenduri...tgh hari p mkn knduri je la..
kawan aku kawen..alhamdulillah..dah smpai jodoh dia..aku pulak bila lagi tah..hehe..
malam nya adek aku ckp nk blnja makan ikan bakar kt kola perlis...skali ngn tok wan aku plus family mak su aku join skali...makan ramai2 nih best..bru meriah berebut2 makanan...haha...
meja penuh ngn sisa makanan~:)
sok pagi adek aku dah balik...sobsob...
mlm tuh tok aku ajak g mkn umah dia...makan ikan bakar lagi...tpi homemade punya la...superb jugak...:)
berakhirlah weekend aku...
weekdays bosan balik....ayah n mak aku keja...tgl la aku ngn adek2 aku..ok lagi la ada adek2 aku...
ari rabu tuh adek aku yg kt upnm tuh call..ckp kta dia dpt cuti 3 ari...cuti sem..fuhh!! 3 ari ja? aku nih cuti sem smpai dkt 4 bulan...bersyukur la even bosan pon..hehe...
mula2 nk suh dia balik...tpi setelah berkira2 duit dan masa...mcm lagi better kami yg p kat dia..
so ari khamis lpas ayh aku blik keja trus gerak g kl...seb bek jumaat tuh cuti..xla rugi cuti tahunan ayah aku...hehe...thanks harimau malaya~:)
dah p sana tuh..pegi ja ambek adek aku..g 'breakfast' kt kedai sup meletup..mmg meletup..periuk sup bleh buat kolam mandi...dah la smpai 6 periuk..tpi mmg superb la...nk p lagi la len kali...hehe...
nasi ayam sup meletup~
lepas tuh p umah abg long aku..merangkap kazen aku blah mak..breakfast skali lagi sementara nk lunch..lepas jumaat tu..lunch simple2 je...lauk beli..xsempat nk masak..hihi...
ptg tuh g umah abg cik aku..adek abg long aku..umah bru dia..dah nk kawen kena la beli umah kan...bru senang hati...:))
kat sana makan sate..mlm tuh dah xmkn...
sok pagi nya p umah mak su aku yg dekat ja ngn umah aku kt puncak alam tuh...breakfast nasi lemak...smbal pedas gilok...fuhh!!! berasap otak bebb~~~
pastu kitrng xtaw nk g mana...g la umah pak lang aku dekat2 area2 mid tuh...pak lang aku masak lunch ikan steam...tya dia ikan tuh nma pa pon dia xtaw..yg pasti ikan tuh boleh dimakan...hehe...
lepak2 punya lepak...igt nk g tgk wayag cita hatu kak limah balik mana tah..skali cek tenet...dah sold out tiket...meletup tol cite tuh...nk kna g tgk gak nih...hehe...
so masing2 frust la...g la mid saja2..jalan2...
tetiba ternmpk kedai delifrance...singgah jap minum2 lepak2 mkn2 sket...hehe...
pastu kami pon balik...
malam nya makan umah mak su lagi...mak su msk bihun sup...hehe...
fuhh....mmg jalan2 jmpa family..smbil makan2..hihi..
the next day tuh breakfast lunch dinner suma kat kedai ja...
dah abes susun umah family tuk makan2..hehe...
otw balik tuh ayh beli la buah jmbu...
esoknya lpas lunch aku pon nk mkn jmbu tuh..skali jmpa kuah rojak dlm peti...mmg puas ati la aku cicah jmbu ngn kuah rojak tuh...
abes mkn tuh aku g ambek adek aku balik skolah..ngah dok drive tuh tetiba kpla aku saket yg teramat sgt...rasa nk pecah ja...aku smpai2 umah ja..trus aku membaringkan diri atas katil...pastu aku suh adek aku g carikan panadol...aku dah xmmpu nk bgn..
nk dijadikan crita...adek aku cari xjmpa...pastu aku suh dia g ambek minyak bam kt meja solek aku..puas aku sapu kat dahi..aku pon pejamkan mata...terlena aku kt situ..smpai la mak aku kejut ptg tuh...mak aku ckp tok aku ajak makan kt luaq...dia nk blnja...hehe...
aku buka mata sket...pastu tgk mak aku dok berfb ngn adek aku...aku pejam balik...xlama pas tu ayah aku kejut...dah nk mgrib dah...aku pon bgn la...ikut dia g blkang umah...tgk2 ujan upanya petang tuh...punya la xsedar diri tdo...
kepala masih sakit...aku telan panadol...lpas smyg mgrb kitrng kuar mkn...kt kedai makan tuh bdan aku dah rasa xsedap..blik umah aku cari sweater la...seb baik bw balik sweater aku tuh...huh...sblm tdo mlm tuh ayh aku bg minum panadol soluble...fuhh~! berpeluh aku tdo mlm tuh...terjaga aku buang sweater ngn slimut...
alhamdulillah...pgi nih bgn dah sihat..cuma kpla berat sket lagi...huhu...mkn skli lagi panadol biasa...ok dah skrg...
fuh~! mmg aku xmkn dah rojak pas nih...mak aku siap bw balik btg kayu ape tah buat berubat resdung...tapi aku xbuat pon lagi...nnt2 la ye...tggu mak aku bsing2 dulu...hehe...
itu lah kisah aku dan makanan di Malaysia ni...hehe...makan je keja....kena berzumba ni...kalo x abes la aku~
all the best syaza~!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...