Thursday, September 19, 2013

Erti bahagia

Kadang-kadang kita fikir kita mampu bertahan dengan kerenah seseorang..kita cuba untuk terima apa yang dia buat..
Kita cuba untuk buat dia happy dengan adanya kita... kita bahagia tgk dia bahagia.. tapi kita lupa..diri kita sebenarnya sedang menderita memendam perasaan... menahan kehendak sendiri demi memenuhi permintaan orang.. menahan keinginan diri semata ingin mengikut rentak orang lain... bukan cuba untuk menjadi orang lain...tapi berusaha untuk menggembirakan orang yang kita sayang... xkira la siapa... walau sekadar kawan...ataupun family kita... tapi percayalah...setiap kali kita mencuba... akan ada insan yang terluka dlm diam.. kerana kita bukan lah sempurna untuk memenuhi kehendak semua orang... biarpun kita korbankan diri sendiri....
Kadang-kadang aku terlalu penat sampai terfikir untuk melupakan kehendak orang lain... terfikir untuk jadi selfish.. tapi aku tau aku xmampu... sbb aku xmampu hidup melihat org di sekeliling aku x gembira... walaupun kdg2 mereka ada membuat aku terluka.. redhalah... anggap lah segala kebaikan hanya demi Allah yang satu.

P/s: makan hati sampai kurus.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...