Thursday, January 17, 2013

think before u act.



Assalamualaikum.
Blog session hari ni, sesi meluahkan perasaan. Bukan nak mengutuk mengata, cuma nk memberi sekeping pandangan untuk difikirkan. Kalau masih anda rasa anda betul, teruskan lah. Kalau boleh terima teguran dari insan lemah lagi hina ni, harap berubah ke arah lebih baik. Bersama-sama.

Dah lama tak update blog tetiba mai ngan entry penuh emosi. Oh tahun 2013 yang penuh beremosi.

Back to the main topic.
Aku bukan siapa2 nak menegur kalian semua yang lebih hebat, yang lebih baik dari aku...ini hanya pendapat aku ya. jangan pula melenting bila aku berbicara. Tak suka, diam. Suka, terima. =) simple kan.

Ok. Sebenarnya, aku pelik dengan insan-insan bergelar hawa ni. Ye la kebanyakan kawan aku kaum hawa, so aku perasan apa yg kaum sejenis dgn aku buat la. Bagi mereka yang dah berpunya, tak kisah la sama ada dah kawin atau dah berboifren kan, aku pelik bila nk hapdet status kat fb bukan main lagi rindu boifen la, boifren tak msg la, boifren kuar makan la..itu yang berboifren, yang dah berlaki pon sama.

"Sayang rindu ayang. Suamiku yang jauh di sana"

uweeekkk!!!
muntah hijau ok. Tak perlu kot. Pada pendapat aku la kaannnn...Kot ko nk mencanang cerita kau dah berlaki,aku tak tau la kan.


Bukan aku yang single ni nk jeles atau dengki. Kalau anda rasa begitu. Anda silap. Aku cuma nk menegur, bagi yang dah berkahwin, bukankah hal rumah tangga lebih baik disimpan sja dalam rumah anda yang bertangga tu. Tak perlu nak cerita segalanya syg....nanti bila gaduh, ko nk cerita juga? Ko buka aib sendiri tau. Fb bukan tempat ko meluahkan rasa rindu kat suami kau yang jauh di mata dekat di hati tu. Fb juga sekarang dah jadi macam tempat meluahkan perasaan. Kalau berkaitan dengan org lain aku boleh la trima lagi, mungkin nk luahkan perasaan tak puas ati ke, rindu kawan2 ke, aku boleh la juga trima. Bagi insan2 kesunyian macam aku ni xde org melayan, fb ja yg redha dgr luahan hati aku.haha. So pathetic kannn...=(
Tapi bagi mereka yang dah punya insan setia, p la bercerita kat suami/boifren tercinta korang tu. Kalau rindu cakap trus kat dia, tak perlu post kat FB. Aku meluat nk tgk. jeles pon ada gak. hahaha...tapi lebih kepada menyampah. macam ko sorang berlaki. Semua kebaikan laki ko nk bgtau seluruh dunia. Keburukan xmau crita? Ko kan ramai peminat nk tau kisah rumah tangga ko. So, stop the nonsense. Ko menyebabkan org meluat tau. ok, teremo plak.

Itu la luahan aku sebenarnya. Kalau rindu boifren kau, p la habaq kat dia, aku xmau tau. Kang aku remove fren kata aku cari gaduh. Kalau rindu sgt nk dengar suara laki hang tu, p tepon dia..takkan ngan laki pon kedekut kredit?
Xmau naaa...xyah dok post kat FB lagi dah. Kalau nk post crita pasal ang dah pregnant ka, mau jugak aku dengar...yela, berita gembira mestilah dikongsi ramai2 kan. Ko post g makan tempat best, aku suka la tgk, kot2 aku bleh p jugak nnt. Tak pon ko post la ko g holiday kat mana2 yang best, bleh gak aku menambah pengetahuan. Share bnda yang bukan personal plz my dear fren. Kita xmau buka pekung di dada. So keep ur personal to your own. =)
Peace yaw!!!


tak mau jadi cam natang ni. @.@

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...