Tuesday, May 24, 2011

sebab-sebab aku menulis blog

blog aku bukan untuk commercial.. bukan juga untuk meraih peminat...
aku menulis blog sekadar suka-suka..
mula-mula aku mengenali blog bila aku tgk kawan aku berblogging.,,
dia bukan blogger yg aktif pon..
dia menulis apa yang berlaku dalam kehidupan seharian dia...
disebabkan aku berblogging nih sebab dia..
so aku pon mengikut jejak dia..
aku tulis blog untuk bercerita tentang apa yang terjadi dalam kehidupan aku seharian..
walaupun aku tidak lah menulis setiap hari sebab xdak masa...
kadang2 tuh sbb xdak benda yang menarik nk ditulis..

so, itulah tujuan utama aku menulis blog..
Untuk bercerita sebab aku kesian kt org2 sekeliling aku nk menadah telinga mendengar cerita aku yang xbest nih...

ok..sebab kedua pulak.
sebab aku xnk lupa apa yang terjadi dalam hidup aku...
kalo yang happy2 mesti kita susah nk lupa kan...
tapi yg sedih2 mesti semua xnk igt kan...
tapi bagi aku..
yang sedih2 tuh aku nk igt..
bukan sebab nk meroyan ke ape..
sebab nk jadikan ia sebagai satu pengajaran dalam kehidupan aku nanti..
supaya aku tak melakukan kesilapan yang sama...
kesilapan aku atau pun kesilapan orang lain..
xkesah la kan..
yang pasti..aku akan berusaha supaya tidak melakukan kesilapan..
tapi..
semua orang xkn lari dari melakukan kesilapan...
mungkin masih banyak yang aku lakukan..
aku masih berusaha...
dan ia sangat mengambil masa...
so doakan la aku menjadi yang terbaik....untuk semua..
=)

sebab yang ketiga..
aku memang suka menulis..
dulu guna diary..
time muda mudi dulu..
ye la laptop xdak lagi...
xkenal lagi dunia blogger nih...
aku guna diary...
smpai adek aku bleh baca n gelakkan aku..
ahh...
xkesah pon...
atleast diorng tau bnda tuh xpatut buat..
aku xmalu mengaku kesalahan aku...
walaupun depan adik2 aku...
sebab aku bukan a perfect sis...
banyak aku belajar dari diorng...
bukan aku yang mengajar diorng..
hehehe..
xkesah kan...
belajar la dari sesiapa pon..
xrugi..
bukan kita lebih tua kita paling byk pengalaman...
kita mungkin punyai pengalaman yang dia xdak
dan dia mungkin punyai pengalaman yang kita xdak..
apa salah nya share kan..
sharing is caring...

ok..itu sebab keempat..
untuk share pengalaman aku dengan sesiapa saja yang terbaca blog ni..
sama ada dengan sengaja atau pun xsengaja...
semoga pengalaman aku yang sedikit nih boleh memberi pengajaran kepada orang lain...
kekuatan aku yang kuat ini boleh menguatkan org lain...
kelemahan aku boleh dijadikan sempadan...
semoga apa yang tak baik berlaku kat aku...
tidak berlaku dekat orang lain...
=)

ok.
sebab kelima.
apa ek?
sebab nanti bila aku bosan2 aku baca balik..
aku bleh senyum sendiri...
muhasabah diri...
menceriakan balik hidup aku time tak ceria...
nanges bila baca part sedih2..
haha...
menangis adalah satu terapi tau!
at least bleh buang perasaan yng xelok tuh...
puas hati!
bleh teruskan hidup dengan gembira..

ok..sudah2...
merepek plak...
kerja banyak...TMK yang xeti buat tuh..
huhu...so cne nk buat..dah xeti..
demam lagi..
xleh nk pikir..kaki sejuk..
tangan tak sejuk sbb dok menari atas laptop yang panas nih...
dah2..
wa blah dulu naa...
adios amigos.

p/s: senyum selalu dan ingat ALLAH sentiasa ada.

2 comments:

ziha said...

keep on bloggin syaza! love to read ur blog. :)

shezz said...

muahaha...thanks.=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...