Sunday, May 8, 2011

kegagalan



salam.
kalau tgk tajuk entry je dah xbest kan.
yes! memang xbest pon entry kali nih.
cerita mengenai kegagalan seorang aku.
iya. aku!
seribu satu kegagalan aku pernah tempuh.
bukan bererti kegagalan dalam exam bila dapat results D.
kehidupan aku selama ini penuh dengan kegagalan.
bila aku xmampu untuk tunaikan impian aku.
waahh! impian dah macam puteri.
pastu mmg gagal la kan kalo xbuat betul2.
ya!
mmg aku yang salah.
xpernah aku menyalahkan orang lain atas kegagalan aku.
xpernah aku menyusahkan 'kau' bila aku gagal.
maka xperlu 'kau' nk mengata tentang kegagalan aku.
yang hanya aku tahu betapa peritnya.
yang hanya aku tahu sukarnya untuk terima kenyataan.
yang hanya aku tahu seksanya untuk bangun semula.
'kau' yang xpernah gagal.
tak perlu nak pandang aku sangat loser ok.
xperlu aku cakap!
mungkin aku banyak kali gagal.
tapi salah ke aku untuk terus berusaha.
salah ke aku untuk terus mencuba.
aku juga ingin berjaya seperti yang lain.
seperti 'kau'.
seharusnya kau beri sokongan untuk aku.
andai aku ni kawan kau kan.
bukan menjatuhkan aku.
sebab aku xpernah berniat nk merosakkan hidup kau pon.
aku doakan kau bahagia dengan hidup kau.
aku xpernah kacau bahagia kau.
kenapa mesti kau mempertikaikan kebahagiaan yang baru aku nk bina?
andai aku gagal lagi.
itu mungkin takdir aku.
tapi banyak aku dah belajar dari kesilapan aku yang lalu.
banyak perkara aku cuba baiki.
aku punya banyak kelemahan.
sampai sekarang aku punya seribu satu kelemahan.
yang mungkin kau xde.
kau mmg bagus.
tapi bukan aku.
aku seorang yang tidak sempurna.
terlalu banyak perkara yang perlu dibaiki.
aku masih mencuba.
walau diri terasa perit.
tapi aku usahakan jua.
aku gagahkan kaki melangkah ke hadapan.
walau sudah berkali aku hampir jatuh.
mungkin berkali aku sudah jatuh.
syukur aku punya sahabat lain selain kau yang membantu aku untuk terus berdiri.
yang memapah aku ketika aku lemah.
yang pegangi aku ketika aku hampir tersungkur.

ya!
aku banyak kali gagal.
banyak perkara aku belajar sepanjang kegagalan aku.
'kau' xkan pernah tahu.
sbb 'kau' xpernah ambek tahu.
dan aku xrasa 'kau' perlu tahu.
aku biarkan 'kau' dengan kenyataan2 'kau'.
semoga 'kau' terus berjaya selamanya.
kerna aku xnk 'kau' sakit merasai kegagalan yang pernah aku rasa.

aku bersyukur diuji.
kerna baru ku tahu sejauh mana kekuatan aku.
kerna aku tahu aku mampu bangun semula.
kerna banyak perkara aku dapat pelajari dari semua kegagalan aku.
aku xgentar untuk gagal.
aku yakin aku boleh terus berjuang.
kegagalan masa lalu buat aku lebih kuat sekarang.
walau tidak ku pinta untuk terus gagal.
namun aku sentiasa bersedia andai ujian ini terus diberikan untuk aku.
mungkin lebih banyak perkara perlu aku pelajari.

biar aku gagal seribu kali.tapi aku tetap mampu tersenyum.
semoga setiap kegagalan membawa aku kepada satu bahagia yang abadi.
insyaALLAH.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...