Monday, March 28, 2011

.adik dan ayah.


semalam ayah aku crita...pasal adik aku yang bongsu tuh..
dia ni dah nama pon bongsu..so paham je la manja dia cmna kan..
tapi slalu la jugak ayah ngn mak aku suh dia buat keja..
semalam...
ayah aku dok berkebun blakang umah tuh..

ayah: shaminnn!! (ayah aku jerit panggil adik aku yg dok dlm bilik)
adik: (datang ngan jalan kedek-kedek..) awat ayah?
ayah: tu...ambik gunting tu..p potong rumput..panjang sgt dah kot..lama xpotong..


Maka dengan itu, dengan lemah longlai adik aku pon jalan la ambik gunting dan mula menuju tempat yang ada rumput.

Prapp! Prapp! (bunyi rumput kena gunting)

2 3 kali gunting...adik aku berdiri..

adik: ayah, nyamuk banyak la..
ayah: alaa...gunting je la..tampaq la nyamuk tu..
adik: ayah ni..bahaya nyamuk ni..xkan ayah sanggup tengok amin masuk hospital kena demam denggi kot satgi..x kesian kat amin ka?
ayah aku pon terpinga-pinga xtaw nk kta apa..

Kemudian, adik aku pon berlalu pergi menyimpan gunting di tempat asal dan menuju ke bilik.
Sambung jadi mayor kt cityville~


p/s: oh adikku..rajin2 la kamu..
mak cakap: sbb syg amin la mak suh bt keja..bg kurang sket lemak tuh..takut dpt penyakit len plak..:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...