Wednesday, January 6, 2010

:my love:

30 DISEMBER 2009..detik yang aku nantikan...sepanjang aku kt nz adek aku kta arnab yg aku bela dah bpe kali beranak..tp malang skali anak tuh xsempat hidup lama..mungkin xsihat kot..ataupun adek2 aku kurang mahir dlm penjagaan anak arnab..lagipon adek2 aku ngah fokus nk exam...so xleh fokus sgt kt arnab nih...bila aku nmpk JOYAH (arnab adik aku) mcm nk beranak..aku ngn addek laki aku pon asingkn dia kt sangkar len..mmg btol sangkaan kitrng..sok nye dia beranak..2 ekor..but ktrng terlambat tgk...dia dah makan kaki anak dia yg sekor tuh...sbb anak dia kecik2 je...xsihat kot sbb dia pon xsht sgt...so kitrng selamatkn anak dia yg sekor lagi nih...
skrg baby arnab tuh da dlm sangkar hamster adek aku yg telah dimakan kucing..ktrng jga dia baik2 sbb nk tgk dia besar..huhu..yg nih wrna putih...tp bila lahir kulit dia merah..comel n kecik sgt...



::3 days-yang kilat2 tuh sbb dah tumbuh bulu::

tiap2 ari aku ngn adek laki aku akan bw dia g minum susu badan kt mak dia blakang umah aku...sbb dia dok dlm bilik adek aku...mata dia xleh buka lagi tp dia pandai carik kt mna mak dia n mne nk minum susu..huhu...skrg umo dia dah 8hari..bulu dia dah byk..putih gebu je...dia pon dah gemok..berat gak angkat dia..dia still menyusu and mate pejam lagi..kalo ikutkan blog2 kt tenet pasal arnab nih..dia akn mula buka mata bila umo dia sepuluh or sebelas hari...xlama dah tuh...skrg nih dia xeti dok diam kalo jaga dri tdo...tp asyek tdo je la..lepas minum je mesti kencing pastu msuk dlm sangkar dia tdo...mlm2 dia mula la dok main2...dah la jln tonggek2...comel sgt...harap2 dia leh membesar jdi arnab dewasa..aku sempat jga dia smpai almost 2 bulan...heheh..sonok nye...


::nih pix dia yg berumur 8 ari::

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...