Monday, October 27, 2014

Suamiku

Assalamualaikum.
Post kali ni bukan ingin menunjukkan perasaan riak.sekadar ingin menitip peringatan buat diri ini.
Andai suatu hari nanti aku terlupa..ada ia di sini mengingatkn aku.
Pasal dia..cinta hati aku..
Pasal indahnya hidup aku dengan dia...

Andai suatu hari nanti kami diduga.. ak punya ini ingatkn aku kebaikannya..
Supaya aku terus sedar betapa dia berharga dalam hidup ak...

Belum sampai setahun kami bersama sebagai suami isteri..
Alhamdulillah kami sudah dikurniakan cahaya mata yang cukup berharga.. amanah yang perlu kami jaga..

Sepanjang kami bersama.. terlalu banyak pengorbanan dia untuk aku..

Duit gaji dia banyak dihabiskan untuk aku..
Pulang untuk jumpa aku..
Bawa ak jalan-jalan makan-makan..
Beli baju, tudung, beg n makan aku..
Tak pernah berkira.. biar duit dalam poket tinggal seringgit..nafkah untuk aku tak pernah tak cukup..
Alhamdulillah aku punya dia yang bertanggungjawab terhadap ak sebagai isterinya..

Masa dia yang dulu sering bersama kawan tidak lagi sekarang sejak ada aku..
Biar ada kawan yang merungut dia rela.. demi meluangkan masa untuk aku..
Ya kerna kami pjj.. masa cuti yg ada perlu dimanfaatkan sepenuhnya untuk kami saling kenal..
Kemana dia pergi dia akan bawa ak kalau ak nak ikut..
Ya..aku seperti budak kecik yang inginkan dia sepanjang masa.. dia rela..

Sejak lahirnya anak kami...bertambah tanggungjawab bagi dia..
Alhamdulillah...bila dia ada.. banyak membantu aku..uruskan anak.. siapkan barang2 anak.. paling aku bersyukur dia sanggup berjga mlm bila ank kami meragam mlm2 xnk tdo..
Syukur dia byk mmbntu ak hadapi sindrom baby blues.

Setiap sentuhannya mampu buat duniaku yang serabut jadi setenang air di tasik..sehingga bila berjauhan darinya buat aku hilang arah.. terasa hilang separuh dari jiwa ku..

Sayang, terima kasih di atas setiap pengorbanan u.. semoga i mampu jadi isteri yang lebih baik untuk u pda masa akan datang.. dan semoga i xkn jadi queen control.. i hrap kita boleh ddk sebumbung secepat mungkin..jga bby zhafran n future adik2 dia sebaik yg boleh.. semoga perasaan cinta dan sayang yg wujud sekarang terus bercambah sepanjang hayat kita.. i love u sayang.. we both miss u..

Love u,
Mama and zhafran.

Salam awal muharam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...