Thursday, February 2, 2012

pengalaman pertama.

pengalaman pertama di sekolah agama tuk mengajar.
bukan aku tak pernah masuk sek agama..penah jugak try dulu..
tapi time tuh jiwa nakal lagi...skrg pon sama..hehe
tapi mengajar xde la kena ikut peraturan pkai tudung labuh kan.
bukan xnk..cuma belum bersedia lagi..kena betulkan yg len2 dulu...

ok. fyi aku ditempatkan di SABK Maahad Tarbiah Al-Islamiah, Chngkat Jering, Perak.
dekat ngn Taiping.
mula2 masuk cuak gak,
ye la...
aku ni pkai biasa2 ja...mesti org tgk pelik ja..
*itu tanggapan pertama aku*
then bila aku masuk je ke sekolah, semua orang sambut aku dengan senyuman.
Wahh!! satu perasaan yang sgt22222 happy...

Bila berkenalan ngn guru2 atau dipanggil ustaz dan ustazah semuanya...sgt2 la baik...baru aku sedar, bila kita mengajar sekolah baik2...kita pon insyaALLAH jadi baik..
mcm pengetua aku ckp la..
gelaran ustazah tuh sebagai DOA...
insyaALLAH aku pun nk jadi mcm mereka juga...
sangat tenang melaksanakan tugas yang diamanahkan...
cekap melakukan tugas bersama2...
dan we are FAMILY....
itu yang xde di sekolah biasa...dari apa yang aku dengar sket2 la...
=)

Kalau ditakdirkan aku kawen dalam masa terdekat ni, bleh x aku suh husband aku yg pindah sni instead of aku pindah mengikut suami?
Sayang sgt nk tinggalkan sekolah ni...
Paling aku idamkan, mengandung ketika aku berada di sini..
pagi2 baby aku dah dengar ayat2 Al-Quran.
tiap2 minggu ada bacaan Asma-ul-Husna...
semoga mudah anak aku dibimbing ke jalan ALLAH nnt..
Doakan aku. =)

1 comment:

ziha said...

alhmdulilah...seng aty mmbaca entri.selamat bkhidmt dgn baik syaza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...