Thursday, November 3, 2011

flexibility.

aku berkawan dengan semua orang.
secara jujurnya.
ada yang aku suka sgt.
ada yang aku biasa2 saja.
ada yang aku meluat.
dan ada juga yang aku benci.
ok.
aku perlu buang yang negatif dan cuba terus bersabar.
bukan apa.
kalau nk orang sentiasa positif terhadap kita.
kena la kita pon positif terhadap orang kan.
so macam tuh la jugak, apa yang nk diceritakan.
tentang tajuk hari ni. *gaya cikgu sket*

FLEXIBILITY

sebagai orang utara yang punya bahasa sendiri.
mungkin orang dengar pelik.
mungkin ada yang suka.
mungkin ada yang ingin belajar.
so open your heart.
listen.
and learn.
if not to talk like me.
at least u can understand what im talking about.
bukan memaksa.
sebab aku juga manusia.
17 tahun di Perlis.
cakap bahasa utara.
so i cant change it in a minute.
i learn.
it is hard.
but im willing to do.
why?
because i want to be in your group.

same goes with kelantanese or terengganu..
kalau dilihat, ramai yang cakap diorng ni berpuak.
bukan.
bukan sengaja.
tetapi lebih selesa.
cara hidup, cara cakap, dan semuanya lebih senang.

kenapa menunding jari?
orang blablabla susah nk join org lain.
cuba kita sebagai seorang kawan. join the group.
awal2 mungkin nmpk tersisih.
tapi lama2 mesti boleh join punya.

tak perlu ganyang cerita pasal 1 Malaysia.
pupuk perpaduan sesama Melayu dulu.
ini tak, slang lain dah xnk bersatu.
inikan pula bahasa lain.
fikir-fikirkanlah dan selamat beramal.

p/s: aku boleh cakap bhsa ganu n kelantan sket2. baru berkenalan ngn org sabah n masih belajar words2 nya sebelum cuba untuk bercakap.=) next in list, sarawak.

2 comments:

UncleSeekers said...

Salam, Blog anda menarik. Saya juga suka dengan komen anda tetapi diharap jangan melontar tuduhan tentang solat seseorang. Semuga anda sekeluarga dirahmati olehNYA

ziha said...

nape rase terpinggir ke syaza?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...