Wednesday, July 28, 2010

dulu...kini....


Andai dulu....
aku sepohon pokok yang rendang...
menjadi tempat insan berteduh...
dihiasi bunga mekar mewangi..
indah ditatap sering dipuja...

Tapi kini...
aku dilihat berdiri teguh...
namun sebenarnya aku lumpuh...
ku kini hanya ranting yang rapuh...
seperti pepohon di musim luruh....

Andai dulu...
kasihku sehangat musim panas...
indah hidupku bak musim bunga....
bayu menyapa hangatkan cintaku..
mekar senyumku menghiasi diri...

Namun kini...
jiwaku sedingin salju...
sepoi angin membuatku kaku....
tiada yang mampu pegangi aku...
kerna aku masih miliknya..
walau ku tahu dia bukan untukku.

~LOVE is a little HAPPINESS, with a few SACRIFICES, and it gives a lot of PAIN~

2 comments:

farieha said...

k.syaza..best poem ni..menarik2..first time meninggalkan jejak kat sini

shezz said...

owh thank you...but a bit xpuas ati with this...ade some parts yg xsedap sgt...hoho...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...